- Het speeltempo bedraagt 3 minuten per ersoon per partij plus een increment van 2 seconden per zet.
- Er zijn drie snelschaakronden: twee kwalificatieronden en één finaleronde.
- Elke kwalificatieronde is er een open groep, die wordt ingedeeld volgens het Zwitserse systeem. Het percentage (aantal behaalde punten gedeeld door het aantal partijen) bepaalt het resultaat van de ronde.
- Het beste percentage van de twee kwalificatieronden telt mee voor de indeling voor de finaleronde. Dit betekent dat iemand die één ronde mist, zich wel kan plaatsen voor de finaleronde.
- Mocht het percentage van spelers gelijk zijn, dan geeft het hoogste TPR van de kwalificatieronden de doorslag. Indien dit ook gelijk is, wordt er geloot.
- In de finaleronde worden een gesloten A-, B- en C-groep van ongeveer gelijke grootte gemaakt op basis van de ranglijst van de kwalificatieronden.
- Tijdens de finaleronde wordt in één groep, afhankelijk van het aantal deelnemers, een enkel- of dubbelrondige competitie gespeeld.
- Als twee spelers in de finaleavond gelijk eindigen voor de ereplaatsen, telt eerst het onderlinge resultaat.
- Mocht het onderlinge resultaat gelijk zijn, dan bepaalt een Armageddonpartij de winnaar. In die partij heeft wit 5 minuten en zwart 4 minuten. Wit wint alleen als hij/zij deze partij wint; bij remise of verlies wint zwart. De kleur voor de Armageddonpartij wordt bepaald door loting.
- De winnaar van de A-groep mag zich snelschaakkampioen van de vereniging noemen.
- Bij een onreglementaire zet mag de tegenstander de klok stilzetten en de wedstrijd opeisen.
Aldus vastgesteld op de ALV van 2 september 2024